:: jalan pintas ::

annoying (5) auckland-ku (10) basketball (4) blog (6) cinta (6) contest (5) conversation (2) esoksemalam (6) family (5) filem (3) food (3) friends (12) gelagat (2) gempa bumi (1) heart (14) hurt (7) jadi isu (14) KAMU (1) life (7) lukisan (3) lumut (10) makwe (3) memori (9) perjuangan (8) photos (11) sekolah (2) suara hati (3) tears (1) tension (3)

:: boleh tanya ::

Friday, September 17, 2010

i told u

powerful storm moved across new zealand this afternoon.

menyebabkan perjalanan pulang  dari uni ke rumah sedikit terganggu...angin tiup kencang..aku menggigil kesejukkan namun masih gagah meneruskan langkah...disertai hujan lebat...membuatkan payung yang dipegang hampir terlepas dari pegangan....kalau lah angin kencang ini boleh bawak semua rasa perit ini pergi......betapa aku mohon kurniakanlah aku angin kencang saban hari biarpun ia bisa memusnahkan segelintir penghuni alam......

lelaki dengan perempuan itu jarang sekali boleh menjadi teman...maksud aku teman sebenar-benar teman....engkau pernah muncul saat tidak dijemput...namun kehadiran kau sangat disenangi seluruh pelosok perasaan....hari demi hari kita menjadi teman serta kawan...kita punya medium perbicaraan dan kita seperti memerlukan untuk mengisi masa yang mungkin ditakdirkan untuk kita isi dengan bicara kehidupan kita..aku buat kau tersenyum,dan kau juga buat aku tersenyum...dalam gaduh kita diakhiri dengan kemaafan...dalam marah kita diakhiri dengan teguran.....dan aku tahu kau punya kehidupan kau..dan aku punya kehidupan aku....dan kau pernah berpesan pada aku...jarak yang jauh takkan memusnahkan persahabatan kita.....kita selalu berjanji akan saling memerlukan sebagai seorang teman...sampai bila-bila walaupun kita tahu itu sangat mustahil.....sebagai seorang teman....aku pernah katakan pada engkau..."suatu hari nanti kau pasti akan hilang sama macam orang lain..."...kau seperti tidak senang dengan kata-kata itu....kau mahu saja aku dan engkau itu berterusan menjadi teman........dan kita saling berpesan....walaupun kita saling memerlukan....kau dan aku itu tidak mungkin punya perasaan yang lebih sebagai seorang teman.........dan sepenuh hati aku...aku mahu kau terus menjadi teman aku...hanya teman seperti dulu......

bila sampai masanya.....kau sepi...begitu juga aku......kau terus dengan kehidupan kau..dan begitu juga aku.....sms,email....sepi tidak seperti dulu......aku mula menaip bait-bait kata untuk aku ceritakan pada kau..   untuk aku kongsikan bersama kau seperti dulu-dulu....namun akhirnya aku padam dengan rasa kau sudah tidak memerlukan aku.........dan selepas aku menerima email dari kau beberapa hari lalu....aku akhirnya mengerti....dan sudah terbukti seperti aku cakapkan dahulu...kau akan hilang suatu hari nanti sama macam orang lain......lalu seperti sudah bersedia dari awalnya lagi....aku aturkan langkah menjauh dari persahabatan ini..begitu juga engkau hilang lalu sepi....dan aku tetap dengan prinsip aku...lelaki dengan perempuan itu tidak boleh menjadi teman..yang sebenar-benar teman....

jauh disudut hati aku.....perasaan aku sedikit terguris.....aku hilang lagi seorang teman yang  mampu buat bicara antara kita cerianya seperti dulu..walau berjuta kali pon kau kata kau tetap seperti dulu........namun hakikatnya semuanya sudah berubah......dari kejauhan ini aku doakan kau akan buat keputusan yang tepat itu......

datangnya engkau tidak dijemput,lalu aku gembira.
perginya engkau tidak dihalau,lalu aku juga haruslah gembira.


as what i told u before....."suatu hari kau pasti akan hilang sama macam orang lain"..and now its prooved.

semoga itu adalah tulisan terakhir untuk aku buat kau...jika ada kata dan perbuatan aku yang mengguris perasaan kau..aku mohon maaf. take care.