:: jalan pintas ::

annoying (5) auckland-ku (10) basketball (4) blog (6) cinta (6) contest (5) conversation (2) esoksemalam (6) family (5) filem (3) food (3) friends (12) gelagat (2) gempa bumi (1) heart (14) hurt (7) jadi isu (14) KAMU (1) life (7) lukisan (3) lumut (10) makwe (3) memori (9) perjuangan (8) photos (11) sekolah (2) suara hati (3) tears (1) tension (3)

:: boleh tanya ::

Friday, August 20, 2010

bazaar tetek

2 tahun dah aku tak jejak kan kaki di pasar-pasar malam apatah lagi bazaar ramadhan...terus lupa feeling dan etika pergi bazaar...bagaimana ye rupa bazaar ramadhan sekarang??.terlalu lama duduk dinegara sejuk ini buat aku lupa cuaca malaysia tanah airku juga....bagaimana ye rasa panasnye??panas sangat yer??kesian kalian lagi-lagi para muslimah serikandi kita....

untuk merasai juga kemeriahan bazaar ramadhan..aku hanya lihat blog-blog yang menceritakan kemeriahannya..juadah yang pelbagai,kerenah penjual dan pembeli...iskkk..skemanya penulisan awak lumut??heh...gua dengar bazaar sekarang makin banyak kegunaan...bukan takat nak beli makanan kenyangkan perut...tapi juga kenyangkan mata......gua cukup memahami dengan cuaca dimalaysia..dun worry...gua paham....cuma gua nak tanya satu je...satu je ek ek....dari bacaan gua tentang bazaar  ramadhan kita....dengar-dengar.....

"bazar ade jual tetek pelbagai saiz??betul ker??kalau betul berapa sekilo?"

puasa apa namenye ni akak-akak??ciissss...

61 comments:

joegrimjow said...

lusyahhhhh!

tu entry untuk blogger yg pernah jumpa. yg femes ada sorang 2 je. hehe. kite xpernah jumpa lagi kan?

FyZa said...

adoi la..
x taw nk komen apa..tepuk dada tnya iman..

Unknown said...

huhuuhu...tuh r..gwa tgk camtaek jerk dorg tuh...naseb gwa xderk napsu ngan kaum sejenis...

::cdot the dot:: said...

alaaaaa..takkan nenen kecik 5 kupang tuh apa la sgt nak stim???


jgn samakan aku dgn berd weiii...dia terlalu tinggi utk aku..

aku di bawah ko, mut...mungkin lagi bawah...takda setarafnya kita ni...blog sampah aku tuh tak bole capai ko, mut..


waaaaaaaaa....aku sentap!!!


aku sentap dgn alvinuki!

::cdot the dot:: said...

alninuki terlalu jujur...aku sentap baca entry dia dari tadi..rasa nak peluk dia..

lu bodoh la mut..dari dulu gua follow lu, gua follow uncle beruwang...gua silent reader..tak penah tinggal jejak...baru2 ni jek, gua berani sergah lu...

jgn gegar tgk kwn2 gua..dorang kwn, sahabat selamanya..sekali gua dah berkawan, selamanya dia ttp kwn gua..

lu dah kuat..lu jgn nak ngada2 nak suruh gua promote lu plak..lu dok diam2 suda..nti rami carik lu..

ya allah, ya tuhanku..ko murahkan la rezeki lumut...ko bahagia kan laa. ko tenangkan la dia...semoga dia kuat selamanya...

lu nak facial? gua bg lu free jek..jnji gua puas dgn lu..

::cdot the dot:: said...

gua bkn taknak promote, tp gua tak layak...

lu dah femes dah mut..

pelis...pelis...pelisss....gua tak suka lagu inissss...

yup..aku nangis baca entry dia..dari tadi tak berhenti..tak tau napa..

aku doa utk kwn2 aku..semuanya aku syg...

sama2 lumut syg..

::cdot the dot:: said...

ko la bodoh...takkan aku pulak...kalau aku pandai, aku dah lama gi new zealand belajar..

stalker luar jek..dlm tak tau pakai merah ke purple..

p/s : jgn tunjukkan yg dlm, lumut...ko mesti kuat..

damai...
akusayangALLAH..

Amir Syahir said...

cdot ske lagu justin bieber...baby2..baby2..keh2..

Amir Syahir said...

keh2...tetek golek ke tetek madu?

Anonymous said...

cettss..
kau punya tajuk kasi hot blog la weyh..
cmne ak nk glemer pasni...

Siti Noor Aminah said...

lu YM dgn cdot kt sini eh?

Siti Noor Aminah said...

gua dh add lu beb, cdot yg promote, nnti bagi gua duit raya okeh.

adrinaqamarina said...

memang tak de chatbox or kte tak jumpe? hehe.

erk. datang melawat gadis auckland juga.

err, u r a girl rite?

beautiful_rose said...

hahah bukan tu jerk
montot pon ade jual gak kat bazar...tapi salut dengan legings macam2 kaler ade....

aNiS tHe BumbleBee said...

mueheheheheh! dah lama ta pegi bazar tetek! hujong2 puasa nntilah aku balik ziarah bazar tu.hohooho!

::cdot the dot:: said...

hiro bodoh!! gampang!!!! jgn sebut lagu tuh!!!! babi!!!!

NAZ said...

bunyi nya saja sudah telan air liur hahaha

NAZ said...

bunyi nya saja sudah telan air liur hahaha

Anonymous said...

berjaya juga wa ajar lu melucah. cool.

-berd.

MOFASAD said...

semenjak jadi bini gua.. lu semakin berani.. gua sayang lu ketat2

intanurulfateha said...

adoii
dasat! huhu

Unknown said...

kurang pahala puasa kau

tu 1 sebab aku kurang gemar gi bazaar
aku cuci mate tgk laki
isk3

astaga~

kiba said...

hai lumut syg. bazaar tetek ni tak silap aku harga ikut saiz. duit aku dalam bank ade la 36ringgit. cukup cukup. haha

aku pun tak dapat balik puasa la.
tsk

hamzah ian said...

gua suke bazar tetek.. tapi kalau kenser tetek cisss..

nekmo said...

aku terjumpa juga kau punya ni.....

Unknown said...

aku jarang pergi sbb aku taknak dosa.

kalau pergi pun aku pandang bawah je. jaga pandangan org kata.

tetiba aku rasa mcm tgh buat dosa bagi comment camni. huh.

Hellioz said...

bazar tetek?


COOOLIO!!

gyahahahahaahha

Unknown said...

kalau ada pun x mo pegi.. kuranh pahala puasa aku...

Unknown said...

amboi..lucah betul..huhu

Anonymous said...

bongek la lumut~ huhu

Dyna Yvonne said...

hahha..wa leh gelak jek neh...
sbb wa pon da byk bc entry psl neh...
>_<

syahira ariff said...

kita takper,kaun perempuan sndiri, tak stim pun tgk
hak hak hak

Aleen Aiden said...

tetttt!!apekah ahkak yg ni termasuk dlm golongan nih?harapnye tidaklah.hu3

Adeqq said...

yup. boley cuci mata yang!~ HAHAHAHA

Mario said...

errr...berd berd...

john bert said...

xnak baca lah. mcm lucah je. astagfirullahalazim..

avid said...

siot. xtau lak dah tukar blog baru.
btw, thanks for ruining pahala aku hari ni. siot tul..

khadijah nas said...

hurm...

Faarihin said...

astaga.. ada ke bazar cam tu lumut? aku tak pernah plak jumpe.. hahaha..

Anonymous said...

ish ish.. seb baik gua tak gi pasar ramadhan lagi tahun ni.. bru ingat nk gi.. kensel ar camni... haha :p~

emak. bukan penari tiang said...

aku salah sorang yang juai tetek, paha dengan jubo di pasar ramadhan..maw berkenalan?

farwalis said...

hurmmm....taubatlah....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

rezeki orang ramai berbeza di bulan puasa jangan dengki kah kah kah

MR. SYAH said...

hahah..

betul tu.. bkn makanan jer tp macm2 ada..

aku hanya mampu menutup sebelah mata.. ;0

Seroja Jingga said...

fiq
akak pening
mana satu blog kamu nni fiq???

yg ini ke? atau apekenapa tu?

Faarihin said...

lumut entry baru tak ada ke? hahaha.. jangan biarkan tajuk entry ni lelama weh.. hahaha..

Ard said...

hoho. direct tu. bagus2...

LUMUT said...

JOE,
erk..lusyah ek??adeh

FYZA,
tanya iman sndri..=)

EIFFEL,
haha..kalau ade abes lah diorg

CDOT,
ciss byknye lu komen.hakhak....gilo cdot ni

HIRO,
memahami cdot btol lu kan

ZATBESI,
hahhaa..ngade2 ah kau

GADSICOMEL,
die yg sangap.=p

LUMUT said...

GADISCOMEL,
bsr sungguh pengaruh cdot kat lu kan/..die bg ape ek?haha

ADRINA,
xde chatbox..ape tuh?saya budak baru ni...errrr..yup2...

BEAUTIFULROSE,
haha...suke montot jugak ker?

ANIS,
lame jugak da x pegiiii..uwwwaa

CDOT,
ape ckp babi ni?

NAZ,
hehehe...telan2

BERD,
cool ker?leh blah

MOFASAD,
mekasih syg...uwek

INTANURULFATEHA,
erkkkhhh...maap buk

LUMUT said...

ERY,
hahaha.....jgn pegi bahaya beb.

KIBA,
cisss..36 saiz ape kau dpt?

HAMZAH,
iskk jgn sebut2 kanser tuh

NEKMO,
terharu x jmpe aku ?

YOBSUMO,
hehhehehe....jgn bg komen la cmtuh

HELLIOZ,
kau suke nampak?lempang nak?

CAHAYACHENTA,
kurang pahala..isk isk isk..jgn pegi

EDY,
bkn lucah ni edy..ni kenyataan

MACY,
erk macy mrh?hakhak

LUMUT said...

DYNA,
hmmm..gua pon da musykil

SYAHIRA,
ye ker?btol2

ALEEN,
isskk kau ni...haha

ADEQQ,
kau suke kan?

MARIO,
kau bawak la die bertaubat si berd tuh

JOHNBERT,
ishh..jgn baca.

AVID,
erk kau pon dah lame menghilang kan...

KHADIJAH,
map ye kak..

LUMUT said...

FAARIHIN,
aku x tau.aku tnye kn tu?hehe

R,
erk...ye ke x pegi?

RAINA,
jgn jual kt aku la

FRWLS,
moga2 bertaubat

BRUTALSOLO,
mane ade ai dengki yu?hakhak

MRSYAH,
sbelah je kamu ttp?cisss

SEROJA,
erk..mane2 la sis..x yah baca.xbest

FAARIHIN,
malas nak update la beb.huu

ARD,
erkkk..maap ye ibu2 bapak2

DAUD said...

lum pernah nampak orang jual ikut kilo,
slalu free je. haha.

kalau ada pun coli pelbagai saiz,
dan aku x usha harge lagi

LUMUT said...

DAUD,
haha..sengal lah komen kamu ni..ciss cisss

Hellioz said...

gwa lelaki normal babe...
takkan tak tempting kowt...

gyahahahhah~

kalau tak tempting, haruskah gwa carik lelaki?

gyahahahaahhaahha~

Frodo Baggins said...

barulah bukan tomok!

tetek?? ((sebut dlm hati))

NAJ HEBAT said...

walweyh!

sungguh mendalam.

cis.

lu tanye Mazidul. Dia tau mungkin.

haks!

LUMUT said...

HELLIOZ,
oiiii..jgn jadik gay ok..hakhak

FRODO,
hahha..berd je syg tomok....

NAJ,
hahaa..lu suke kan cter2 mcm ni??suke kan?=p

Anonymous said...

alaa...pasar bukan ramadhan pun ada tetek..apsal bulan ramadhan baru nak perasan..selama ni syok layan tgk tetek..bulan posa jadi alim jadi penasihat...lepas bulan posa layan balik.

Nerzhul said...

banyak yang bagi free daripada menjual. hahaa

LUMUT said...

FNDROCKA,
aku buat ape mau layan tu sume..aku pon ade.hakhak

NERZHUL,
ha..itu btol tuan